وقتی صحبت سالاد می شود، خیلی ها تصوری مشابه سالاد فصل، یعنی ترکیب گوجه و کاهو و خیار پیدا می کنند. سالاد انواع مختلف دارد و با اضافه کردن مخلفاط دلخواه می توان آن را پر کالری و بمب و یا کم کالری و رژیمی و مقوی و ورزشی تهیه کرد.
سالاد از چند جزء اصلی تشکیل می شود، ابتدا ماده اصلی آن که می شود کاهو و سبری باشد و یا ماکارونی و حتی سیب زمینی آبپر، مرحله بعدی مواد درجه اول (غالب) و مواد درجه دوم (مقدار کم) و در نهایت سس یا تزیین کننده است. برای تهیه یک سالاد سالم بهتر است که ماده اصلی آن یکی یا چند نوع کاهو با طعم های مختلف انتخاب شود، حتی ترکیب سبزیجاتی مثل ریحون و جعفری در این ترکیب می تواند طعم خاص تری به مزه کلی سالاد بدهد. پس از انتخاب ماده اصلی نوبت به مواد درجه اول چون گوجه فرنگی و خیار، کدو و کرفس و … می رسد. بسته به سلیقه خود ترکیبی از سبری های تازه انتخاب کنید. در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن مواد خاص تر با مقدار کمتر می رسدو در این مرحله می توانید مقداری مواد چربی دار چون گردو تخمه و پروتئین دار مثل تن ماهی، کالباس، سینه مرغ و … اضافه کنید ولی در این مرجله زیاده روی نکنید چرا که می توانید سالاد خود را در این مرحله از کم کالری به بسیار چاق کننده تبدیل کنید و در میان سبزیجات از قارچ و آووکادو در این مرحله فراموش نکنید. خوش سلیقه هستید و هر چه که سالاد شما را خوشمزه می کند از میان سبزیجات با دست باز اضافه کنید.
صحبت سس سالاد که می شود مطمئنا هر کدام از شما یاد سس محبوب خود می افتید. سس خوب از یک یا چند ماده ترش مثب سرکه، سرکه بالزامیک و یا لیموی تازه و یک ماده چرب به مقدار کم مثل روغن زیتون تشکیل می شود. پس ترکیب یک تا دو قاشق روغن زیتون با دو قاشق سرکه بالزامیک می توانید سالاد شما را به اوج برساند. اگر خیلی علاقه مند به مایونز و سس هایی با پایه مایونز هستید سعی کنید به جای آن دو قاشق ماست تازه با سالاد خود و سس روغن زیتون و بالزامیک خود اضافه کنید. اگر طعم خردل را دوست دارید اضافه کردن یک قاشق کوچک سس خردل نیز به مخلوط آن را خوشمزه تر از تصور می کند.
سس پیشنهادی: دو قاشق روغن زیتون، دو قاشق سرکه بالزامیک، دو قاشق ماست تازه، یک قاشق کوچک سس خردل و نوش جان
سالاد خوشمزه
عکس زیبا از @noami_irooni.maman.fariba
#NetNazar #Cafe #Restaurant #Tehran #Iran #Food #کافه #رستوران #تهران #ایران #بزن #روزانه #عکس #صبحانه #خوشمزه #صبحونه #سوسیس
——–
نت نظر، معرفی بهترین ها به شما
www.NetNazar.ir
www.NetNazar.com
????????????????????????????????????????????????

Leave a Reply